lördag 4 februari 2012

Virkad kanin



Nu var det väldigt länge sen jag skrev ett inlägg! Känner mig ju fortfarande ganska ny på det här med bloggande och därför tycker jag det är lite meningslöst att blogga bara för bloggandets skull... Jag vill gärna ha något att berätta i mina inlägg. Kanske tänker jag fel? Idag tänkte jag i varje fall berätta att jag har varit på en god väns dotters dop och den otroligt söta Molly fick en virkad kanin i doppresent av mig! Mönstret är den talangfulla Mia Bengtssons, från boken Virka amigurumi. Dopet var väldigt mysigt och jag fick veta att Molly redan har ganska många kaninleksaker... Så lämpligt att hon fick en till då! Hennes föräldrar blev i varje fall väldigt glada och tyckte att det var en fin kanin! Är lite osäker på vad nästa virkprojekt ska bli, men tror jag ska försöka virka klart Hjärtekatten och kanske den där sjalen av african flower-sexkanter...





4 kommentarer:

  1. Hrm... Det är nåt skumt! Har kommenterat både detta och ditt förra inlägg men ser inte mina kommentarer! Kan du se dem eller är det nåt tok som gör att de inte kommer fram???
    Trist är det om du inte fått dem :(

    Undrar just om denna kommer fram...

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, detta gick fram! Men några andra kommentarer har jag inte sett till... Konstigt! Hoppas det var nåt tillfälligt och att det funkar nu!
      Kram!

      Radera
  2. så söta! vad har du använt för att fylla dem?

    Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Den är fylld med vadd/kuddstopp!

      Radera