söndag 10 november 2013

Min stad/by/ort - Fototriss med tävling!

Min stad är den härliga västkustpärlan Göteborg! Eftersom staden är så stor och det finns så många vackra platser är det inte helt enkelt att välja något som ska representera denna stad... Till slut bestämde jag mig för att välja tre bilder som kombinerar två av mina intressen - musik och foto. Konsert"freak" som jag är valde jag tre härliga upplevelser! Tyvärr hade jag inte med mig min fina kamera på dessa konserter, fotona är tagna med min iPhone - därav den dåliga kvaliteten...


Way Out West - denna härliga hemmastadsfestival! Vad vore Göteborg utan den?



Ett näst intill fullsatt Ullevi, den vackraste sommarkvällen. Vilken otrolig stämning när 
61 000 människor sjunger "Angels" tillsammans med Robbie Williams ... gåshud...



Även på Liseberg kan man få se stora artister spela! Denna kväll - Alice Cooper!

Tre härliga, underbara konsertkvällar i goa Götet! Hoppas nu på vinst i veckans Fototriss, då kan man ha turen att få bo på Castanea (http://castaneavandrarhem.se/) mitt i Kungliga Hufvudstaden! 

6 kommentarer:

  1. Ja vilken skillnad på utbud det är om man bor i en storstad. Kan sakna det ibland, men trivs nog ändå bäst i en liten by. Fin triss!

    SvaraRadera
  2. Åh, härliga sommar-Göteborg! Ser så fint och mysigt ut. Jag älskar verkligen sommarkvällar i Göteborg och konsertkvällar gör ju saken ännu bättre. Fin triss.
    //jonna d

    SvaraRadera
  3. Trevligt tema du visar upp! Självklart har man besökt Liseberg och Ullevi trotts jag bor 80 mil därifrån :)

    SvaraRadera
  4. Fina bilder och fint tema i temat från Götet. Jag har själv varit där på en mängd konserter genom åren. Redan 1975 såg jag Rolling Stones på Lisebergs utescen. Det kostade 25 kronor i entré. :-)

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder från en stad i mitt hjärta! Jag valde oxå bilder från Göteborg, en fantastisk stad!

    SvaraRadera