onsdag 7 december 2011

Många bäckar små...

Idag har jag fixat och donat! Jag har gjort iordning mitt garnbyte-paket, så nu kan jag skicka iväg det imorgon - hoppas mottagaren blir glad... Jag har även inhandlat några julklappar till, skönt att nästan vara klar!

Förutom detta har jag förberett min adventskalenderlucka till jobbet. Vi är en personalstyrka som gillar att skoja till det emellanåt och för ett par år sen var det någon som tyckte att våra skåp i personalrummet kunde bli en adventskalender... Det blev de minsann, de som var intresserade pyntade utsidan på skåpet och förberedde någon liten överraskning inuti och sen blev det "lucköppning" under mer eller mindre högtidliga former varje dag. Detta blev en tradition och det är nog tredje året vi gör det nu! Mina kollegor är påhittiga får jag säga! Vi har ätit julskinka på vörtbröd och hembakat godis, vi har lyssnat på fågelkvitter och julsånger och vi har haft "julmelodikryss", men den mest minnesvärda luckan var nog när en kollega hade klätt in ALLA skåp i julpapper... Om jag inte glömmer ska jag fota min lucka och lägga upp den här!

Tillverkat änglar inför lördagen har jag också hunnit med. Ca 70 st tror jag att jag fick ihop, så jag hoppas att många kommer och handlar! Nu ska jag bara vika några fina påsar till dem också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar