måndag 21 november 2011

Det första inlägget!

Här kommer det då alltså! Mitt allra första blogginlägg i min egen blogg!


Efter en helt vanlig dag på jobbet låg äntligen paketet i brevlådan! Har väntat länge på nya virkmönster, men nu är de här! Är så himla sugen på att virka nåt juligt och både tomtarna och luciatåget får det att klia i fingrarna!


Har dock en massa påbörjade virkprojekt som jag borde göra klart först... En kompis på FB utmanade mig till ett "kreativt 2011", man skulle tillverka något kreativt till de fem första som kommenterade inlägget... Jättekul idé tyckte jag och satte såsmåningom igång med ett jobbigt virkprojekt till en kollega, som fortfarande är långt ifrån klart... EN liten kreativ grej har jag lyckats göra helt klar och lämnat iväg, men de andra fyra är på fyra olika stadier...


Sen ska vi ha ett "hantverkslotteri" på jobbet innan vi går på jullov och till det ska det också virkas en eller två små amigurumisar... Bäst att sätta igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar