tisdag 29 november 2011

Möten, helgaktiviteter, Buzzador och garnbyte!

Ja, nu har det blivit många möten på kort tid... Igår hade vi personalmöte, sen åkte jag iväg med vår pedagogiska ledare till Center för Skolutveckling. Föreläsningen där höll på till 20.30... Idag har jag varit på heldagsföreläsning om språkstörning hos flerspråkiga barn. Jätteintressant, men hjärnan har i stort sett förvandlats till mjukost...

Helgen har också varit ganska intensiv. I fredags åkte jag till min syster för att vara barnvakt åt min söta och gossiga systerdotter på 1,5 år. Eftersom jag är en så himla snäll syster gick jag upp tidigt på lördagsmorgonen och tog hand om samma goa tjej! Min syster och hennes sambos andra "barn", en golden retriever-valp, är inte lika mysig att passa... Är faktiskt inte så himla förtjust i hundar, har jag insett... I lördags eftermiddag åkte jag med syrran och fotade miljö, mat och dryck på hennes restaurang/bar! Jättekul, men svårt! Jag är ju bara amatörfotograf och har svårt att veta vad jag ska göra för att få den där riktigt, riktigt bra bilden. Tror dock att syster blev nöjd med några bilder! I söndags återvände jag hem och var på första advent-glöggmys hos en kompis - supermysigt! Den där julkänslan vill dock inte riktigt infinna sig... Tur att det är några veckor kvar!

Alldeles nyss har jag dessutom blivit utvald att delta i en Buzzador-kampanj för Sunfleet! Jag ska nu testa Sveriges största bilpool med endast miljövänliga bilar i fem månader! Coolt va?!

Sen har jag anmält mig till ett garnbyte hos
Annelies liv och lite till! Eftersom jag har en så nystartad blogg är jag anmäld via e-mail, har fått min "hemliga kompis" och hennes frågor, så nu ska jag bara klura ut vad jag ska skicka i mitt paket till henne! Himla rolig idé, hoppas det faller väl ut och att det blir fler sådana!

2 kommentarer:

  1. Hej!!
    Vad trevligt att se dig här i bloggvärlden :)!
    Här lär vi ses oftare än i vardagliga livet! Jag är ju dessutom en liten anonym människa som inte har Facebook och bara en låst blogg så det är inte enkelt att leta info om mig :)!
    Din fråga om antal besökare osv... Jo jag minns ju att det var lite trixande att få till det där... Minns faktiskt inte alls hur jag gjorde!!! Ska fundera och fråga runt lite bland mina bloggande vänner.. Återkommer..

    Är allt bra annars? Fint med mig men nu kommer en av årets mest hektiska månader om man jobbar inom barnomsorgen! Späckat schema! Har precis kommit hem från APT möte som gav oss ännu fler uppgifter framöver. PUST!

    Må så gott så höra vi snart igen!
    Kram kusin jenny

    SvaraRadera
  2. Skoj att du startade en blogg. Jätemysig! Även om din julkänsla inte infunnit sig så bidrar din blogg till min! Så röd och fin!

    SvaraRadera